25 Temmuz 2013 Perşembe

MİKKİNİ-BEACHWEAR

Yaz aylarının geldiği tarafımdan henüz algılanamamış olsada yaz gelmiş ve yepyeni beachwear koleksiyonlarını da yanında getirmiştir efendim..Son birkaç sezondur kalbimi çalan bir bikini veya mayo bulunamamışken,yaz son zamanlarda benim için popülerliğini,karpuza ve eriğe rağmen kaybetmeye başlamıştı..


Alışılmış kalıplar,straplez bikiniler,önlerinde kocaman taşlar tuşlar benim adıma stilden çok uzak ve her mağazada gördüğüm giymeden kendilerinden sıkıldığım modeller.

Pek de çok arayış içine olamamama rağmen geçtiğimiz aylarda satışa sunulan yeni tanıştığımız bir beachwear markasıyla tanıştıracağım sizi. Mikkini.Tasarımcısının Hatay'lı olduğundan mıdır,özel ilişkimden mütevellit mi ilgimi çekmiştir,yoksa gerçekten dikkat çekici bir koleksiyon mudur hep birlikte bakıp karar verelim olur mu?

Jungle,Mikkini beachwear markasının ilk koleksiyonu bir nevi Ela Durmuşoğlu'nun bebeği .Hemen aşağıda gördüğünüzde Mikkini'nin genç tasarımcısı Ela Durmuşoğlu ile yaptığım mini söyleşidir :)



Ela'cığım istersen herksin yaptığı gibi kendini tanıtarak başla :) ?

Antakya doğumluyum,İstanbul Ticaret Üniversitesi Moda Tasarım mezunuyum ve 25 yaşındayım.Şuan Morhipo'da stilistlik yapıyorum.E ticaret sitesinde gördüğümüz kombinleri oluşturuyoruz.Markaların araştırmalarını yaptıktan sonra görsel planlamayı yapıyorum

Ne zaman karar verdin moda eğitimi alamaya , eğilimin ne zaman başladı ?

Çocukluğumdan bu yana hep modaya ilgim vardı ama maalesef Antakya'da bu konuda eğitim olmadığı için İstanbul'a gelmeyi bekledim. Yani üniversitede start vermek zorunda kaldım. Ama çocukluğum hep bişeyleri kesip biçmekle geçti.




Doğduğun yerin yeteneğini körüklediğini düşünüyor musun ?

Aslında kısmen evet.Çünkü sen de biliyorsun bizim oralarda moda olmazdı olurdu ama hep başka yerlerden almak zorunda kalırdık..Kısıtlı  giyim markaları olunca mecbur 'şunun şurasına şunu yapayım de farklı olsun bari' zihniyeti vardı hep.






Anlıyorum tabii,ama yaşadığın yerin çok farklı kültürler barındırması yeteneğinide körüklemiştir diye düşünüyorum..Farklı olmayı mı istersin genelde?

 Kesinlikle etkisi var.Aslında bastırıyorum belki ama herhalde öyle.
 Bence herkes de öyle..



Herkes farklı olmaya çalışır diyorsun yani? :) Bir tasarımcıyla sohbet edip de sormamak olmaz;Moda nedir sence? insanın kendine yakışanı giymesi dışında :) ?



Stil ve tarz sahibi olmak ..

Haliyle farklı mı?

Tamamen o değil bence ,saçları pembe yapmak gibi bişey değil yani. (gülüyoruz).Bir duruş lazım herkese.

Bir çizginin olması ..

Evet kesinlikle çizgi.

Sence bu sonradan olur mu yani geliştirilebilir bir özellik mi? Bunun için tavsiyelerin.??

Zevk
farklı bir konu ama tabiki kendini tanıdığın an herşey çok daha rahat olur.Vücudunu tanımak en önemlisi,vücudunu hayal ettiğin gibi değil,gerçekçi olarak tanımak lazım.Ayrıca nasıl hissettiğin de önemli.








İnsanların bu noktalarda stilistlerden danışmanlardan yardım alması durumuna ne diyorsun,fayda sağlıyor mu sence?

Tabiki öyle ama bence insana stil danışmanı bir yere kadar fayda saglar.Biz bir öneride bulunuruz deneme yanılma yöntemi en güzeli, orta yolda fikirler buluşur.Bana sorarsan ben de her zaman bildiğini okuyanlardanım,istediğimi giyinmek konusunda başkasının fikrini maalesef  pek alamıyorum hele ki beğendiğim birşey varsa yandık:)


İnsanlar ne noktada hangi durumlarda stilistlerden yardım almalı sence? Giydigi yakışmıyorsa? Yedigi yaramıyorsa? Mutsuzsa? Ne yapsa olmuyorsa ? :)

BaZı insanlar için giyinmek sadece örtünmekdir,bu tarz insanların ya ilgisi yoktur yada hiç dergi,gazete,internet takip edemiyordur,bu durumlarda danışman çok güzel bir yol gösterici olabilir.Danışmanlık demek baştan yaratmak, kişiliğine aykırı bir görüntü yaratmak gibi algılanmamalı.






Ela'cığım , tasarımlarına gelelim istersen? 

Evet gelelim :)


Yüzün güldü? :)

Onlar benim ilk göz ağrılarım ama :)


Öncelikle hayIrlı olsun, çok yeni.

Çok teşekkür ederim, evet 2 aydır satışta.

Markanın ismi Mikkini. Mikkini derken? En çok ona takıldım :)?

Mikkini benim ilerde daha da büyüteceğim beachwear markam.Aslında ışık hızıyla aklıma gelen bir isim çocukken bikini diyemezdim mikkini derdim.İsim üzerinde durunca mayo ,bikini,mayokini 3lüsünü bir araya topladığınıda farkettim ve karar verdim.




Koleksiyonun adı nedir ?

Jungle .Çıkış noktam bu amazon renk bütünlüğü en sevdiğim doğal bir skalaydı.15 farklı model ve print var,ama şuan sadece 5 modelim satışta.



Koleksiyonu ne kadar sürede hazırladın?

3 ay sürdü ama sabahlara kadar çalıştım.Bazen hala gerçekleştirdiğime inanamıyorum.Bir başka tasarımcı arkadaşım grafiker arkadaşım bana çok destek oldu,onun dışında yol göstericim yoktu tek başıma keşfettim yol açtım kendime.




Yeni tasarımcılarda alışılmış bir durum değildir işe beachwearla başlamak.Genelde gece kıyafetleri veya basiclerdir.

Hiç tarzım değil maalesef apayrı bir sektör abiye.

Beachwearla mı devam etmeyi düşünüyorsun bundan sonra da?Devamında benim aklıma hemen iç giyim geldi nedense :)


Şuan için öyle bir düşüncem yok.Şimdilik beachwearla devam edeceğim.Tabi aklımda daha farklı şeylerde var,daha kapsamlı birşeyler.Sadece mayo,bikinide kalmayacak,beachwear denilince aklımıza gelenlerin daha fazlası olacak.




Koleksiyondaki straplezler,vahşi hayvan printleri ,tek parcalar bana 80leri ve 90ları hatırlattı biraz.


Modelleri olabilir. Elimden geldiğince sade modeller yapmaya çalıştım.




Nelerden esinlendin nereden yola çıktın?

Designer olarak çalıştığım firmada tshirtlere animal printler yapıyorduk aslında biraz ordan yola çıktım.Temaları mayoya uyguladım.Trendi takip etmek lazım ama mayo sektöründe pano baskı hem çok maliyetli,hemde çok meşakkatli bir iş,böyle bir eksik var o yüzden.Hızlı ve seri üretime de aykırı bir yöntem.


Satışlar ne durumda memnun musun ilgiden?

Yeni başlangıç için çok güzel gidiyor,çok farklı bir duyguymuş.






Mikkinilerini hangi tip kadınlar giymeli,tasarlarken aklında bi silüet var mıydı?

25-35 yaş arası zayıf ve balık etli her kadın giyebilir.

Fiyat aralığı nedir tasarımlarının?Ve nerelerden edinebilirz Mikkinleri?

130 -250 tl arasında değişiyor.İstanbul Designroom Etiler,Casette Bağdat Caddesi,Çeşme Dilekağacı ve Hatay-Arsuz Sisters butikte satışta şuan,çok yakında online olarak da satışa çıkacak.










Bundan sonraki hedefin nedir hoş Mikkini daha çok yeni ama jungleden sonra bizi ne bekliyor?

Ben Jungle'yi ortaya çıkarana kadar en yakın arkadaşlarım bile habersizlerdi o yüzden next part yine süpriz olacak :)


Sana işin bundan sonraki kısmı için bol şans diliyorum,heyecanını da tüm kalbimle paylaşıyorum..

Çok teşekkür ederim Özge'ciğim..İlgilendiğin için,desteğin için..















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder